Monday 2 April 2012

Jakarta 2012

Ni kali pertama aku jejakkan kaki aku kat negara Kris Dayanti ni..NT booking hotel yang mcm aku rasa wah...privacy sgt..Takda apa kami bole buat..cuma rehat2, makan dan shopping..ada majlis sanding di KL dlm 2 mggu lagi..

ni hotel yg kitaorg duk2..manhattan hotel, kuningan





Jakarta untuk pendapat aku..sesak trafficnya sgt la teruk..jem biasa dia Jakarta mcm jem kl lepas hujan..ok..aku faham sbb xda train cam putra or lrt..tapi kepadatan penduduk pun salah penyebab..penduduk di Jakarta bersamaan jumlahnya penduduk 1 Semenanjung Malaysia..haaa..mampu bayangkan..then pengemis jalanan mmg ramai..keadaan rumah2 org2 biasa di Jakarta pun mcm selagi ada tanah mcm di bawah jambatan or ape..selagi tu boleh je nak pacak rumah..kalau korang berkunjung ke sini..sediakan duit lebih untuk amal jariah..

Di sini aku sempat pegi Senayan Mall, Ambassador Mall..Then lepas tido 2 mlm di Jakarta..aku naik train ke Bandung..kenapa train? ? huhu..korang patut try..permandangan cantik..sawah padi bertingkat2..aktiviti kampung yang boleh mengingatkan kita pada zaman tok2 kita dulu cam tebas lalang untuk bagi lembu makan..itu kalu balik kg pun susah nak tgk da skang..




No comments:

Post a Comment