Thursday 3 December 2015

Dream Vacation

Hujung tahun ni ramai orang pi vacation, tgk kat fb masing2 upload gmbr kan..best2..Tapi smlm pun aku tgk kat news ckp MAS dah x pergi Paris and Amsterdam..Aku cam sedih sikit..sbb alah balik aritu aku balik naik MAS dari Paris..Aku selalu nmpk bila org pi Europe ramainya yang amik flight transit kat Doha or Dubai..aku x sure lagi murah ke or saja nak merasa airport sana..Haritu aku pi direct flight je..senang..lagipun bawa anak x leceh nak turun naik flight..cpt sikit sampai..

Then, time musim2 cuti ni aku terpikir mcm nak pi vacation..tapi x tau kat mana..entah..bila habis pi London aritu aku mcm xda excited nak pi tmpt lain..aku rasa aku mcm dah pergi seluruh dunia..haha...Sebelum ada anak, every month aku keluar negara..dah anak sorang still jugak tapi mcm 2-3 bln sekali..tu pun aku rasa byk dah..Walaupun dah pergi byk tmpt tp aku rasa jiwa aku kosong..mcm ada tmpt aku tertinggal..aku rasa sbb maybe aku belum jadi tetamu Allah..husband aku dah..aku belum..haritu sbb aku menyusu..so, nak tggu anak besar sikit baru nak bawa..

Then pagi ni aku pikir2 lagi..xkan xda tmpt aku teringin nak pergi..aku teringat masa aku kecik aku cuma ada angan kecil nak belanja kat London, nak pi Rome..tapi angan2 je..x kuat pun angan2 tu..dpt pi Langkawi pun dah syukur da..1st flight aku adalah ke Sabah..tu pun dah happy da..Then aku dpt cari jugakla a few tmpt yg kalau ada kesempatan aku nak pi..

first..mestila...insyaallah..


then..diikuti dengan..

venice

guangzhou

rome
amsterdam

kashmir

swiss

egypt
hahahah..rasa mcm xda tmpt nak pi..bila list byk pulak..ni saja listkan..bukan teringin sangat..kalau dpt kira bonus la..yg guangzhou tu tiba2 menyelit apahal kan? tu aku saja nak jalan2 tgk barang2..

Bila tgk gmbr aku dah tau apa sbnrnya minat aku...bunga dan sejarah...tgk xda pun laut? see..maknanya aku x minat la laut..

No comments:

Post a Comment