Wednesday 2 December 2015

Privacy Suami Isteri


Tengok posting ni kat fb nak jugak bagi ulasan and pendapat sendiri..

Yes..aku adalah salah seorang yang suka check handphone suami..so??? tapi jangan salah sangka..we trust each other..aku pun sejak kawin bukan perempuan 'normal' yg mengawal husband mcm byk2 tanya balik pukul berapa? keluar dengan siapa? kenapa lambat? eh..aku kat rumah mmg mithali sangat..hahha..lagipun aku tau laki aku x suka benda2 rubbish2 camni..tapi sebelum kawin mmg ye..selalu jeles..selalu syak wasangka..sampai kdg2 dia mcm rimas..aku pun rimas jugak sbb asyik nak marah dia..hahahahahahaha..

Tapi lepas kawin, semua bertukar..aku jadi cool gile..sblm ni aku mcm org gelabah..then aku jadi penyabar..Ok..mmg aku tgk handphone husband..tapi bukanla nak check dia curang ke ape..dia dah jalankan tanggungjawab dia mcm jaga anak, basuh berak anak, mandikan anak, bawak jalan anak, so dah alhamdulillah dapat suami baik..Aku tgk handphone sbb aku nak lebih faham keadaan semasa suami aku..aku tau sape nak pinjam duit, sape nak jual asset, apa masalah business..TAPI aku x pernah tanya satu pun kat dia..SEBAB aku x nak dia rasa x selesa..bila kita tau, just tau je la..x yah la KEPOH pegi tanya apa2..means kalau byk whatsapp pasal kerja or ada benda nak diuruskan...aku ambil peranan tidak menganggu dia..mcm bagi dia rehat banyak, cukup tidur, entertain anak supaya tak cranky sangat dgn apak dia..kalau dia keluar jumpa kawan..just biar dia keluar dgn ckp "ok" je..Pnh sekali, ada kawan dia nak pinjam duit kut..aku tau..then masa yg sama aku pun ada nak pakai duit tapi aku x minta..mcm eh..biarla dia bagi kat kawan..kawan dia lagi susah and emergency..so, biar je la..

Lagipun laki aku bukannya budak2...dia tau apa yang dia buat..so, pernyataan di atas mcm aku nak cakap "eh..privasi apa yg ko nak" cite pasal privasi, aku rasa aku maharani utk segala privasi..sbb apa..aku x tau income laki aku berapa, bank mana dia simpan duit, banyak mana dia simpan, asset apa dia ada and dia pun x pernah tanya berapa gaji aku..apa saving yg aku ada? berapa duit asb aku? berapa duit tabung haji aku? apa yang aku spend tiap bulan..mungkin masing2 leh agak..tapi masing2 x ambil tahu..sbb hubungan kami suami isteri lebih kepada kasih sayang suami isteri dan anak2..Aku pun x pernah ambil tahun pasal bil elektrik, bil air, astro..sbb xda isu pun nak bercakap psl benda2 ni..benda yg leh urus..uruskan sendiri..So, yg takut bini check henfon ni antara dua je..sama ada laki mmg ada buat salah or dpt bini yg byk songeh..means sume benda ko nak tau detail..cth kwn dia msg dia.."Ptg ni kita pergi minum kat mamak belakang" si bini pulak mcm tnya balik "yang kawan awak ajak pergi minum tu kat mamak belakang mana? bangunan apa? jalan apa? berapa orang lagi pergi? berapa lelaki berapa perempuan..naik apa?" ok..kalu ada 50 msg mcm ni..bape ribu soalan laki dia kena jawab setiap hari...........................................................................k bye

No comments:

Post a Comment