Tuesday 15 March 2016

3rd Pregnancy

Alhamdulillah kandungan hampir 5 bulan..bila perut dah makin membuncit..kadang2 bila sensorang aku ter'recall' balik mcm mana nak push..mcm kalau sakit perut tiba2 kat rumah..mostly time buang air besar kat ofis aku terdetik dah benda2 mcm ni..hahaha..lepas ersalin anak pertama dan time anak kedua aku ada byk improvement..contoh bila sakit nak teran..aku mcm panik then buatkan aku nak sedut byk gas..yela time tu x sure ni sakit ape ni..bila no 2 aku  dah pandai control..bila aku rasa cam sakit tersedak2 tu aku tau dah..ada org tunggu di pintu keluar rahim..haha..aku dah pandai tekan button panggil nurse tu terus ckp 'nurse sy rasa nak keluar dah ni' berbanding dgn dulu2..manjang je aku nak panggil nurse..then aku rasa aku boleh keep calm bila nurse suruh aku teran..tp aku tgk dorang tgk pakai sarung tangan n bla2..gynea aku pun otw..aku pandai tahan sampai nak tunggu semua ada mengadap aku..sempat aku bismillah dengan tenang..then bila aku boleh tahan sakit..terus je aku control amik gas tu..siap ckp taknak..doc sampai kata 'are you sure..' haha..tujuan aku x nak mcm sleepy bila anak dah keluar..smlm aku tgk ada gmbr kat fb..ada orang make up bkn main..aku aritu sempat pi cuci rambut and blow supaya dlm labor room takdala gerbang..kali ni..aku nak up sikitla..pakai lip gloss..aku x tau la..aku prefer muka yg nmpk pucat mcm lepas bersalin tu..kira penanda pertarungan!!! hahaha..ok..bye

No comments:

Post a Comment