Wednesday 1 October 2014

Medan, Indonesia Family Vacation Day 3-4 (Part 2)

 
On the way menuju ke ke Berastagi..kitaorang berhenti di 2 tempat..perjalanan makan masa dalam 4 jam lebih mcm tu..ni mcm pusing keliling lake toba..permukaan bumi yang bergunung ganang tu yang buat jadi lambat..suasana luar ada kampung2..majoritinya dari kaum Batak..ada byk jugak babi panggang di jual..
 
Ada satu spot cantik kitaorang singgah..
 
tgk view tu...cantiknya ciptaan Allah..
 
anak mama comel.. ngan nenek..
 
angin sejuk....

ni nak bgtau korang perjalanan aku...yg dari Parapat ke Air Terjun Piso2 tu..

 
Air terjun tu kira ending of Lake Toba...sekali imbas nmpk cam air terjun yg bocor dari celah2 batu..ni merupakan air terjun yg tertinggi di Indonesia..

 
 
 
Ammar kepenatan

Kitaorang bermalam di The Hill Hotel & Resort. Hotel ni ada mini safari, padang golf, lake..mcm2 la..still under daerah Berastagi..tapi dah di bawah2 da..so nak balik Medan cam dekat sikit..Tapi mlm still sejuk!!!










Dalam tengahari kitaorang dah check out..dari sini ke Medan x lebih 3 jam..then berenti beli ole2 di Kota Medan tu..Flight mlm...byk masa..x perlu rushing..

Opinion aku utk trip Medan ni..semua ok..ciptaan yang Maha Esa yang mempesonakan..cuma pemilihan supir tu je..haha..aku xda nak komplen byk..cuma aku rasa supir di Medan ni 'berani" sikit..contoh mcm kitaorang makan di restoran..kitaorang belum order air..pakcik supir ni dah order air avocado utk dia..haha..berani la tu..sebelum ni bape puluh kali pi Indon pun dpt supir malu2..tapi x pela..ok je...

No comments:

Post a Comment